Александър Александров за онлайн медиите, PR-а в дигитална среда и всички проекти, по които работи

Привет, разкажи ни за твоя първи спомен от интернет? Как започна всичко за теб?

Първият ми спомен беше от един тъмен интернет клуб във Варна. Може би 1998 – 1999 година. Приятелите ми обясняваха, че е нещо много яко и се опитваха да заредят някаква страница, но всичко ставаше толкова бавно, че ми изглеждаше като пълна безсмислица. Бях сигурен, че този интернет няма никакво бъдеще.

Как и защо се насочи към професията си, как се разви работата ти във времето, какво правиш днес и как стигна дотук?

Първата ми професия е журналист. Исках да го работя още от малък. Все пак спайдърмен е журналист, супермен е журналист – коя друга професия може да бие това??? Сега вече се занимавам с толкова много неща, че ми е трудно да се определя какъв съм – изработка на сайтове, ПР, дигитален маркетинг, развитие на медийни сайтове, писане на статии, понякога на разкази и може би в най-голяма степен – предприемачество, което в известен смисъл може да се определи като отделна професия.

Разкажи ни за проектите, по които работиш в момента?

Най-новото около мен е, че стартираме книгоиздателство с още един партньор. То се нарича Smartage и ще бъде изцяло насочено към фантастика, футурология и технологични теми. В момента обмисляме коя ще е първата книга, която ще издадем и най-вероятно много скоро ще организираме конкурс за сайфай роман. Успоредно с това си развивам ПР агенцията Кросроудс България ООД, група медийни сайтове, сред които са Pixelmedia.bg, Uchi.bg, Smartage.bg и др., както и няколко по-малки проекта. Водя и обучения по изработка на сайтове към организацията Jamba.

С кой твой проект най-много се гордееш?

Не мога да откроя един единствен. Всичко, с което се захващам, ми носи удоволствие.

Какви са твоите наблюдения за онлайн медиите в България? Как се развиха те през годините и какво им предстои занапред според теб?

Българските онлайн медии през последните години станаха жертва на най-голямото предимство на интернет – лекотата, с която се стартират и развиват проекти онлайн. Тази лекота позволи на хиляди отделни хора или малки екипи да стартират собствени сайтове, което в огромна степен фрагментира пазара.

В резултат битката за вниманието на читателите толкова се ожесточи, че в момента е изключително трудно един проект да изпъкне и да натрупа популярност. Като добавим към това не особено позитивното влияние на социалните мрежи, фалшивите новини, изяждането на голяма част от приходите от pay per click рекламата, някои нови европейски регулации, както и политическото влияние, картината не е никак оптимистична. Всичко това ме прави песимист, че в България ще става все по-трудно да се развиват качествени и независими медии – както онлайн, така и в традиционни формати.

Промени ли се PR-ът в дигитална среда?

Променя се непрекъснато. Дигиталната среда създава толкова много нови канали за комуникация и превръща всички ни в своеобразни медии, което увеличава несравнимо информационния шум. Днес ние достъпваме съдържание и информация по всяко време, навсякъде и през всевъзможни устройства. В резултат за ПР практиците става все по-трудно да привлекат вниманието към своите проекти и клиенти, изисква се много повече креативност и познания в нови области на технологиите.

Кой въпрос никога не са ти задавали:)?

Никога не са ме питали как се играе срещу Контрагамбит Фалкбеер при Царски гамбит – за мое огромно щастие, защото нямам представа …

Какви три съвета би дал на хората, които искат да правят същото като теб някой ден, но още не са започнали?

– Да оптимизират максимално ежедневието си и да работят преди всичко сутрин, защото тогава мозъкът ни върши в пъти повече работа.

– Да си намерят готини и умни помощници, сътрудници и партньори.

– Преди всичко да се забавляват, защото иначе няма никакъв смисъл.

Последвай ни и сподели:
error

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Този сайт използва Akismet за намаляване на спама. Научете как се обработват данните ви за коментари.