Дамян Диамандиев от HaHa.bg

Дамян Диамандиев от HaHa.bg

Дамян Диамандиев е създател на социалната мрежа за вицове и смешни истории www.haha.bg, която набра скорост в последните години като един модерно-артистичен дигитален проект с комедиен подтекст. По образование Дамян е магистър по Международен мениджмънт от Международния университет в Монако. В момента Дамян развива собствена агенция за дигитален маркетинг и технически операции под шапката на креативният дигитален проект HAHA.BG, в която се помещава малък екип от специалисти в областта. Паралелно с това учи втора магистратура – Журналистика в Нов български университет.

Как започна твоето онлайн приключение и как се превърна в нещо толкова мащабно и влиятелно?

Моето онлайн приключение започна през 1997 г., когато моят баща донесе лаптоп от чужбина. Първите ми онлайн стъпки са били в областтана DIAL UP свързването и FTP обменът на данни, което ме е изградило като компютърно грамотна личност.

От почти 10 г. оперирам в сферата на по-дълбокия дигитален маркетинг:

  • Sales фънели
  • Имейл маркетинг
  • Генериране на лийдове
  • Технически автоматизации
  • Conversion Rate оптимизация
  • Умни трикове за растеж
  • Изграждане на уебсайтове
  • Интеграция и управление на SaaS
  • Инсталиране и управление на Google инструменти
  • CRM инсталация и мениджмънт
  • SEO оптимизация
  • Създаване и управление на нишово съдържание
  • Изграждане на работни среди и управление на работни екипи
  • Управление на социални мрежи

…и много други!

Паралелно с това винаги съм бил запален по хумора и комедията, което пък провокира създаването на една обикновена група за вицове във Фейсбук – Кеш Виц.

След като разбрах, че има търсене за по-интелигентен хумор, реших да срещна работата си и влечението си в www.haha.bg, и прилежащите канали в социалните мрежи.

Проектът стартира на 1 октомври 2018 г. под името HAHA.BG като социална мрежа за вицове и смешни истории и цялата инфраструктура зад него е мое лично дело (с лека нескромност).

Не след дълго социалните канали на HAHA.BG набраха сериозна скорост заради user friendly компилациите от вицове, които качвах на ежедневни начала, както и заради някои хитри начини за интеракция с аудиторията си.

Навлизането на ТикТок беше game changer за мен, защото ми даде възможност за качване на съдържание в по-нов и динамичен формат под формата на хумористичните монолози, които публикувам ежеседмично. По-стойностното съдържание получава гласност в ТикТок за разлика от другите социални мрежи, чиито алгоритми малко по малко натискат безплатното съдържание за сметка на платеното. Две години по късно, HAHA.BG и в частност аз имам 160,000 последователи в ТикТок.

В тази връзка, създавайки видео съдържание за социални мрежи, ние таргетираме основно ТикТок и после се стремим да рециклираме съдържанието и за другите социални мрежи по възможно най-адекватен начин.

В момента HAHA.BG разполага с уебсайт платформа за споделяне на вицове и смешни истории с десетки хиляди влизания всеки месец, над 250,000 последователи в социалните мрежи и успешни партньорства и рекламни кампании с брандове от ранга на Telenor и Nescafe.

Проектът отдавна оперира и извън интернет пространството под формата на комедийното шоу „Вицария“ и много други шоу формати, приложими повреме на най-различни развлекателни събития.

Даже започнах да женя хората с правомощията, дадени ми от …Арменския поп.

Как решаваш по кои теми ще създаваш съдържание?

Аз съм човек, който обича да е в крак с адекватната осведоменост около актуалните събития. Доста от видеата ми засягат точно актуални събития, които до голяма степен са болни теми на нашето общество. Хората казват „Да плачем ли, да се смеем ли?“ – моята цел е да ги накарам да се смеят за сметка на плача.

Доколко важна за теб е обратната връзка от хората и модерира ли тя теб самия?

В интерес на истината, чета абсолютно всички коментари, които получавам. Обратната връзка е важна за мен, но може да ме модерира само ако идва от добре изложено становище. Ако становищата не са добре изложени, за мен единичното мнение има само статистически фактор в генералната картина, с която винаги се съобразявам. Не съм от хората, които ще се бутат, ако го ненавиждат, а такива не липсват.

Най-важните теми за теб, по които още не си направил нещо забавно?

Много малко съм засягал по-професионалното си амплоа. Само съм споменавал. Обмислям да започна и хумористична рубрика за дигитален маркетинг и технически операции. Това ще отключи и една друга по-професионално ориентирана аудитория.

От къде черпиш идеи и връхновение?

Относно засяганите от мен теми, достатъчно ми е да си пусна телевизора в прайм тайма. А хумористичния поглед над събитията е придобит в продължение на години обграждане с правилните хора. 

Що се отнася до вдъхновението, аз съм родом от Варна и съм израснал със скечовете и творчеството на Тутурутка, с които вече даже се сприятелих, и винаги съм обичал да се асоциирам с тях – “Не е важно къде си. Важното е да си там!”

В комбинация с това, като погледна 11-месечната си дъщеря и бременната ми в деветия месец съпруга до нея – ей ти вдъхновение за здрава работа!

Пожеланието ти към хора, които четейки това интервю ще пожелаят да направят нещо свое онлайн?

Отправям апел към всички да се занимават с работа, която им доставя огромно удоволстиве. В повечето случаи обмислянето да стартираш нещо свое онлайн е свързано точно с това. Съветвам ви да го направите по най-бързия начин, защото докато се наканите, нещо друго ще е актуално, а това – отдавна забравено. …Или светът ще се е рестартирал и “онлайн” може и да не съществува? Казва ли ти някой?!

А ако имаш съмнения и не знаеш как да стартираш онлайн, спокойно, ние знаем! 

Жюстин Томс

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Този сайт използва Akismet за намаляване на спама. Научете как се обработват данните ви за коментари.

Нагоре

С изполването на този сайт се съгласявате с употребата на бисквитки. още информация

С изполването на този сайт се съгласявате с употребата на бисквитки.

Close