Подкастът Фалшименто и Илиян Ружин

Подкастът Фалшименто и Илиян Ружин

В поредицата ни, посветена на българските подкасти днес ви срещаме с Илиян Ружин или само Ружин, както го познават много хора. Ружин е създател на подкаста „Фалшименто“, но е замесен с много други български подкасти и има задълбочени познания и опит в тази област, както и в радиото. Един смислен медиен човек, скромен и с отношение.

Разкажи как започна Фалшименто и как го продължаваш.


“Фалшименто“ започна, като радио предаване по „радио София на БНР“. Там беше няколко години. След, което мигрира в „Бинар“, направихме собствен app (за̀лудо). С приключването на отношенията с БНР бяхме подкрепени финансово от нашите слушатели и така си купихме техника с която да
правим предаването.
Предаването е музикално, казвам го защото е важно. Наблюдавахме „изгрева“ на стрийминг платформите за музика в реално време. Радиото вече не е (единственото) място, където може да чуеш нова музика. Хората лесно сами намират нова музика дали сами, дали тя „намира“ тях, през
алгоритмите.

В какъв стадий са подкастите в България? Като че вече има много, но количеството не е ли за сметка на качеството?

Подкастите в България са аматьорски. Технологично и съдържателно. Технологичното се преодолява сравнително лесно с техника и студиа предлагащи подобна услуга, като моето. Съдържателното е по-трудно. Никой не продуцира (не предлага услугата, как даден подкаст да е добър съдържателно) подкаст.
Има жанрова каша и технологична. Всяко аудио бива наречено „подкаст“. Видеокаст съдържание се нарича „подкаст“ с чисто маркетингови финтове или един Бог знае защо.
Жанрово всички се пускат по линията на най-малкото съпротивление. Канене на гости и разговори наричани „интервю“, но далеч от добрите примери в жанра. Рядкост са коментарните подкасти, защото изискват писане, а това означава мислене. По-сложните жанрове са невъзможни поради липса на know-how и екип, който да ги създаде.

Техническото обезпечаване на записа – детайли, които са важни?
Някакви тайни за микрофоните, пулта, софтуера?


Добрата идея може да бъде провалена от лоши технически решения. Но лошата идея никога не може да бъде спасена от скъпи микрофони и студиа. Много неща са важни технологично. Със скъпа техника нещата се получават по-лесно.
Когато човек знае какво прави, става и с по-достъпна техника. За сравнение цената на (само) 4 микрофона от произволно избрано студио на БНР струват, колкото всичката техника в моето студио.


Как учиш самият ти, за да се усъвършенстваш?


Слушам, чета, гледам, общувам. Нормалните начини за учене. Все по-лесно ми е да отсявам полезната критика и такава, която има цел да ми навреди. И се опитвам да мисля, но е много трудно. : )

Трите най-често срещани грешки от новобранци в подкастите?

  1. Подценяване на говоренето пред микрофон.
  2. Водеща е суетата им, а не това дали имат да кажат нещо.
  3. Добрият подкаст значи писане, никой не пише всички импровизираме.

Жюстин Томс

One thought on “Подкастът Фалшименто и Илиян Ружин

  1. Още докато беше в радиото ме спечели. Ружин е фин и прецизен. Много начетен и с чувство за хумор. Поднася най-прекрасната музика.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Този сайт използва Akismet за намаляване на спама. Научете как се обработват данните ви за коментари.

Нагоре

С изполването на този сайт се съгласявате с употребата на бисквитки. още информация

С изполването на този сайт се съгласявате с употребата на бисквитки.

Close