Емил Ценов за стипендиите BGTwitter

Емил Ценов за стипендиите BGTwitter

През декември в Twitter на български език се проведе много силна дарителска акция, инициирана от Емил Ценов, българин, живеещ в Австрия. Емо преподава маркетинг. Завършил е Американския университет в България. Има магистърски степени по английска филология от СУ „Св. Климент Охридски“ и по бизнес администрация от INSEAD, Франция.

Проектът е BGTwitter и само за 9 дена цели 238 души се включват и събират сумата 19 200 лева! С това се осигуряват 8 едногодишни стипендии по 2400 лева за талантливи деца в нужда. Подробности за инициативата – в интервюто с Емил, инициаторът и основният двигател зад #BGTwitterScholarship

Как възникна идеята за Стипендия BGTWITTER?

Идеята възникна спонтанно, както всички Туитър идеи. Имам опит с организирането на стипендии за талантливи деца и ми хрумна, че цялата креативна енергия, кипяща в тази социална мрежа, може да бъде канализирана в нещо конкретно. Затова предложих да организираме годишна стипендия, в която всеки да даде например по 20 евро и да изберем заедно дете от семейство с ограничени финансови
възможности. След като няколкостотин души реагираха много положително на идеята, реших, че трябва да я осъществим.

Как се организирахте? Какъв бе процесът по иницииране?

Първо описах самата идея и механизма на осъществяването ѝ, след което Борислав Димитров от софтуеърната фирма Smartprint създаде на база на този документ уебсайта www.bgtwitter.com, чрез който се набираха средствата и се осъществява връзката с дарителите.
Направихме и сметка за събиране на средства с кредитна карта чрез сайта GoFundMe, както и PayPal сметка. Тъй като в Туитър има професионалисти от най-различни области, се обърнах към тях за помощ с легални въпроси, дизайн и т.н.

Силна ли е българската туитър общност, според Вас?

По някои данни българската общност в Туитър наброява около 100 000 души, от които активни всеки ден са навярно около трийсетина хиляди. Аз съм правил неколкократно изследвания в тази социална мрежа по различни теми, като в някои от тези анкети се включиха над хиляда души. От събраните социодемографски данни нямам съмнение, че в българския Туитър са представени доста над средното за страната хора, които са успели в различни професионални области и са социално и политически активни. Има и доста българи, живеещи в чужбина – като мен. На нас обаче не ни е безразлично какво се случва в България, където живеят нашите роднини и приятели и където се връщаме често.

Кои инициативи до момента в общността са били най-интересни за Вас? В които сте участвал?

Хора от общността се срещат често на сбирки (така наречените ТББ) или за да спортуват заедно. Тъй като не мога да присъствам на такива в България, сме се събирали и във Виена. Иначе често хора даряват неща, които не са им потребни, на други хора в Туитър, аз например съм дарявал книги. Поне аз не знам обаче да е имало инициатива от такъв размер, която да има целта да обедини хората в тази медия и да ги ангажира с идея, която може да стане постоянна.

С какво онлайн общностите и в частност – българската туитър общност се различават от традиционните, офлайн общности? Какви хора участват?

Българската туитър общност си прилича с всички останали сравнително затворени общности, включително и с традиционните, по това, че създава своя субкултура. В нея има собствено линго (много от съкращенията в Туитър се неразбираеми за хора извън общността), митове, герои и злодеи. Поради специфичната краткост на съобщенията в Туитър (те са ограничени до 280 знака) хората трябва да изразят сложно мнение в няколко изречения. Това окуражава иронията и използването на символи, а това, по мое мнение, е основен признак на интелигентност. Освен това в Туитър всеки може сам да реши доколко анонимен иска да бъде. Това окуражава честното изказване на мнения,
което в други социални медии не винаги е възможно. Разбира се, понякога анонимността води и до агресия спрямо другите. Не бих казал, че Туитър общността е много различна, по-добра или по-лоша от българското общество като цяло – все пак тя е негова извадка.

Ако някой сега научава за инициативата – би ли могъл да се включи?

Процесът на набиране на средства за тази година вече е приключил, но всеки би могъл да разпространява идеята по всички възможни канали за комуникация, когато кандидатстването бъде отворено в следващите месеци. Искаме да стигнем до възможно най-много семейства и да помогнем на талантливи деца да се развиват.

Подробности за #BGTwitterScholarship на https://www.bgtwitter.com/

Жюстин Томс

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Този сайт използва Akismet за намаляване на спама. Научете как се обработват данните ви за коментари.

Нагоре

С изполването на този сайт се съгласявате с употребата на бисквитки. още информация

С изполването на този сайт се съгласявате с употребата на бисквитки.

Close