Пламен Петров за подкаста си Сутрешно предаване за мениджъри

Пламен Петров за подкаста си Сутрешно предаване за мениджъри

Сутрешно предаване за мениджъри с Пламен Петров е вероятно един от най-продуктивните подкасти на български език. Стартирал през 2018-та, до момента подкастът има цели 840 епизода! Разговаряме по темата с неуморимия и вдъхновяващ мениджърите Пламен.

Кога и как възникна идеята за твоя подкаст?
Стартирах подкаста през 2018 година. Идеята възникна покрай воденето
на стотици обучения за мениджъри, при които темите с екипните
предизвикателства се повтаряха отново и отново. Реших да започна
сутрин да записвам подкаст с основните научавания от работата ми с
мениджърите от предишния ден. Така постепенно и неусетно към днешна дата (2022 г.),
имам вече записани около 800 епизода.

Как се съчетава подкаста с останалите ти дигитални канали, в които също си
доста силен?

Публикувам съдържание основно в LinkedIn. Там има пълно съвпадение между посланията
от подкаста и нуждите на потребителите на тази мрежа, които са ръководители на екипи.
Многократно слушатели са ми споделяли, че все едно говоря и описвам ситуациите в
техните екипи още прeди да сме се запознали на живо. Получава се така, че мениджърите,
които слушат подкаста, разпознават не само предизвикателствата, но и решенията, които са
валидни и за техните собствени екипи.

Как се „раждат“ епизодите? Сам ли работиш по тях? Пишеш ли си сценарий?
Как планираш?

Не пиша сценарии. Темите в епизодите се раждат от работата ми с клиентите – мениджъри
на екипи в различни компании. Това се отнася за соло епизодите. Имам и около 150
интервюта, за които обичайно подготвям гостите с кратък предварителен разговор.
Съдържанието и при двата формата е спонтанно и импровизирано и се създава на момента.

Ти си от най-продуктивните (а вероятно и най-продуктивният) подкастъри у нас

Рецептата ти за успех?
Рецептата: Наградата за работата да е самата работа.

Разкажи ни за подкаста на английски език – как се случи? Съдържанието там дублираше това на български език ли? Какви бяха предизвикателствата?
Английската версия се роди отново покрай работата с англоезични клиенти. Понякога в
тренинг залата имам смесени групи от различни националности и те нямаше как да слушат
българската версия. В английския формат следвам темите от трите ми книги, които
публикувах и в Амазон на английски. В подкаста ги обогатявам и с малко допълнителни
коментари и въпроси за себеанализ.

Кои са основните канали, през които популяризираш подкаста? Каква е
обратната връзка от слушателите ти и как я получаваш?

Основният канал е офлайн. При срещи на живо. С повечето слушатели първо се запознавам
лично в тренинг залата. Някои от епизодите на подкаста са залегнали в лидерските ни
програми и са задължителни за участващите мениджъри да ги слушат, защото след това ги
дискутираме в самото обучение. Така, съвсем органично, от тренинг на тренинг, за
последните пет години подкастът натрупа няколко хиляди абоната в Spotify с мениджъри, с
които съм работил в различните лидерски програми.
Другият офлайн канал за популяризиране на подкаста е през книгите ми – „Студен душ за
мениджъри“ (2019), „Паркирай егото“ (2020) и „Бариери пред промяната“ (2021). Във всяка
книга има QR кодове с адреса на подкаста в Spotify. Така подкастът се открива и от читатели,
които купуват книгите офлайн в книжарниците. Естествено, пускам някои от епизодите в
LinkedIn, FB и IG. Но не всички и не редовно.
Обратната връзка от слушателите най-често я получавам на живо, когато сме в тренинг
залата, но също и в LinkedIn. От LinkedIn са идвали и някои от темите, за които съм правил
епизоди. Все още имам списък с предложения за теми от LinkedIn съобщения, за които не
съм направил записи, но и на тях ще им дойде времето.

Имаш ли предложения за партньорства и спонсорства? Или основно разчиташ
на клиенти, които те откриват чрез подкаста?

И двете. Едни от най-големите ни сделки са дошли от слушатели на подкаста, които след
няколко години слушане на епизодите са ни разпознали като експерти в лидерските
програми за мениджъри и след това са ни дали договори за обучение на всички или част от
мениджърите в компанията. Имало е и няколко предложения за спонсорства и платени
участия в интервютата.

Какво ново за подкаста планираш за 2022?
Планирам да не планирам. Но най-общо казано съм решил малко да забавя темпото и да
продължа да следвам интуицията си за спонтанни нови теми и епизоди в соло формат и
интервюта.

Съвет, който би дал на хора, които планират да стартират свой подкаст сега?

Бих ги посъветвал да не търсят чужди съвети. Просто да действат

Можете да намерите подкаста на Пламен например в Епъл подкаст или Spotify или във всяка друга платформа, от която слушате подкасти.

Жюстин Томс

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Този сайт използва Akismet за намаляване на спама. Научете как се обработват данните ви за коментари.

Нагоре

С изполването на този сайт се съгласявате с употребата на бисквитки. още информация

С изполването на този сайт се съгласявате с употребата на бисквитки.

Close