Милена Мишинева – новият председател на IAB България

Милена Мишинева – новият председател на IAB България

Днес ви срещаме в Милена Мишинева, която е експерт в областта на дигиталния маркетинг и Chief Digital & Data Officer, Bulgaria and Adriatic, Dentsu International, а отскоро е избрана за председател на браншовата организация – IAB България. Поканихме Милена да разкаже малко повече за работата си и организацията.

Каква е основната мисия на IAB България?

Дигиталната индустрия има ключова роля в развитието на модерния бизнес. Технологичните иновации, креативността, данните и стремежа към лидерство я превръщат в една от най-динамичните, постоянно развиващи се сектори в икономиката ни. Като начало е видно, колко голям дял от рекламните бюджети акумулират глобалните платформи, предоставящи локален инвентар. Наблюдаваме и все по-отчетлива диверсификация на технологичните нужди, което от своя страна изисква от бизнеса да разполага с разнородни специалисти. И тук идва предизвикателството. Независимо в кой сектор оперира една компания, намирането, развитието и задържането на дигитални специалисти е много трудно, защото изисква откриване на таланта и развитие на уменията му в прогрес. Законите и регулациите свързани със защитата на личните данни пък създадоха търсене на още нови професии, като DPO, CDO, CISO и др., и налагат допълнителни инвестиции за управление на политиките и процесите в компаниите.

Целият процес по дигитализация създава среда за предлагане на по-всеобхватни и многопластови дигитални стратегии във времена на пандемия, увеличено търсене на онлайн услуги и усилена подготовка за работа в cookie-less среда. Именно тук идва ролята на IAB България като уникална по рода си организация, която обединява всички участници в дигиталния бизнес и се стреми да им бъде полезна в ключови сфери.

Мисията ни е да обединяваме познанието, което като пазар генеримаме за дигиталния маркетинг и да бъдем двигателя зад прилагането и развитието му на местно ниво. Със стъпването ми в длъжността на председател и заедно с новоизбрания управителен съвет, имаме за цел да приложим в действие вече одобрената ни стратегия за визия и растеж. Главният ни фокус в нея е именно развитието на таланта, споделянето на добри практики, регулаторна подкрепа за нашите членове, увеличение на дела на локалните инвестиции, развитие на международния бизнес, наличие на повече и по-качествени данни. 

И какви са личните ти амбиция, визия, настроения за развитието наорганизацията на IAB България в идния период, за който бе наскороизбрана като председател на УС?

През последните две години заедно с колегите ми в IAB работим усилено в посока пазара ни да разполага с по-обхватно, по-качествено и по-прозрачно измерване на инвентара, аудиторията и инвестициите в дигитална реклама, чрез създаването на JIC. До този момент успяхме да почерпим опит от други европейски пазари, да проучим възможностите, да организираме RFI процес и да съберем предварителни оферти от осем компании.

През следващата година една от големите ни амбиции е това да стане реалност и пазарът ни да разполага с реални и измерими данни, част от които липсват в момента и силно затрудняват работата в дигиталния сектор. Освен по този проект, вярвам че ще успеем още по-добре да си партнираме с останалите браншови организации.

Проектите, по които комисиите и работните ни групи вече работят са изключително амбициозни и вярвам, че могат да бъдат полезни както за бизнеса ни, така и за цялото обществото. Към комисията ни за обучения и сертифициране имаме три работни групи, които активно разработват стажантска, стипендиантска и сертификационна програми. Знам, че чрез тях ще успеем да дадем повече възможности за развитие на дигиталните таланти и вярвам, че това ще помогне изключително много за повишаване на професионалното ниво на цялата дигитална индустрия у нас.

Какви организации членуват текущо и какви са поканени да се включат?

Всеки бизнес, който се занимава под една или друга форма с дигитален маркетинг и отговаря на етичния кодекс може да стане член на IAB България. Организацията направи важни стъпки през последните години към това да стане по-отворена и обединяваща индустрията ни, която от своя страна се нуждае от развитие с достатъчно бързи темпове. От тази година приемаме и индивидуални членове, тъй като си дадохме сметка, че всички специалисти на свободни професии в индустрия ни до момента не можеха да вземат пряко участие в дейността ни и организацията да им бъде конкретно полезна. 

И накратко за основните дейности на организацията?

Двигателя на организацията са комисиите и работните групи. В тях членовете на IAB отделят време, енергия и ентусиазъм за да работят по конкретни проекти, които целят реализация на стратегия ни. Всеки член на организацията може да се включи в работата, както и да предложи нов проект. Екипната работа е изключително мотивираща и зареждаща, което според мен прави организацията все по-успешна. Всеки член, който има интерес може да разгледа комисиите ни в сайта.

Пожеланието ти за IAB България и за цялата дигитална индустрия за 2022-ра?

Имаме голяма нужда да развиваме таланти, да подпомагаме бизнеса и да съдействаме за по-качествена дигиталната среда. Надявам се, да сме обединени, силни и мотивирани през 2022.

Повече за IAB България има на сайта на организацията.

Жюстин Томс

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Този сайт използва Akismet за намаляване на спама. Научете как се обработват данните ви за коментари.

Нагоре

С изполването на този сайт се съгласявате с употребата на бисквитки. още информация

С изполването на този сайт се съгласявате с употребата на бисквитки.

Close